itreservdelarfaq

FAQ - Vanligt förekommande frågor

Tekniska frågor (dator)

Min dator startar inte, vad är felet?

Om din dator inte startar och det inte finns någon indikation på ström (dvs. inga lysdioder lyser), kan det vara problem med batteriet eller strömförsörjningen. Försök först att ta bort batteriet och ansluta strömförsörjningen direkt för att se om datorn kan starta. Om detta inte löser problemet kan det vara en felaktig strömförsörjning. I det här fallet rekommenderar vi att du kontaktar en tekniker eller vår support för ytterligare hjälp.

Vad är felet om skärmen på din bärbara dator flimrar?

Flimrande skärm på en bärbar dator kan orsakas av flera faktorer, inklusive batteritillstånd, lösa anslutningar, grafikkort eller bildskärmsfel. Börja med att ta bort batteriet och strömförsörja datorn direkt från strömkällan för att utesluta ett batteriproblem. Testa sedan om det finns en stabil bild på skärmen när du ansluter den till en tv eller annan PC-bildskärm. Om problemet kvarstår kan det tyda på en lös anslutning eller skärmfel och datorn bör returneras för reparation.

Hur överför jag filer till Chromebook?

För att överföra filer till en Chromebook kan du följa Googles officiella guide. Se Hur man överför filer på en Chromebook för steg för steg -steg -steg instruktioner.

Vad kräver Windows 11?

Alla återvunna datorer stöder inte Windows 11-uppdateringen på grund av Microsofts hårdare hårdvarukrav. För att se om din enhet uppfyller dessa krav, läs mer på Systemkrav för Windows 11. Vi har också en samling Windows 11-kompatibla datorer som du kan hitta här.

Om du har ytterligare tekniska frågor eller behöver hjälp med din dator är vår kundtjänst alltid redo att hjälpa dig. Du kan kontakta oss per telefon: 08 12410666.

Har du frågor eller behöver råd och vägledning?
Vi kommer tillbaka till dig så snart som möjligt.